Wat te doen tegen opvliegers

Wat te doen tegen opvliegers

Wat te doen tegen opvliegersBijna alle vrouwen hebben met de overgang te maken opvliegers,
Naast een veranderend menstruatiepatroon zijn opvliegers ook de grootste tijdelijke klacht.
Met een opvlieger krijg je plots een enorme hittegolf over je heen.
De warmte stijgt op je hoofd, dan kunnen gezicht, nek en borst rood worden.
Vanwege de hitte, moet u mogelijk veel zweten.
U kunt zelfs hartkloppingen krijgen van opvliegers.
Gelukkig zijn opvliegers niet schadelijk voor uw gezondheid.
Het feit dat opvliegers erg irritant en vermoeiend zijn, is onmisbaar.
Misschien lijkt het erop dat je zelf niets kunt doen tegen opvliegers.
U kunt echter een aantal maatregelen nemen om de opvlieger een beetje aangenamer te maken.
Wat te doen tegen opvliegers? We zullen je graag geven tips,

Tips voor opvliegers

Natuurlijk kun je de opvliegers helemaal niet voorkomen.
Maar het kan zijn dat u bepaalde gewoonten hebt die opvliegers stimuleren of zelfs verergeren.
Een veelvoorkomende trigger van opvliegers is stress.
Vrouwen die stress ervaren ademen vaak snel, rusteloos en hoog.
Een lage ademhaling van de buik kan helpen kalmeren en opvliegers op een afstand houden.
Een kalme ademhaling zorgt voor een rustige geest.
Hierdoor kan je lichaam meer ontspannen.
Yoga en meditatie kunnen helpen.
Oefening, zoals wandelen, kan ook helpen om opvliegers minder intens te maken.
Je hoofd wordt een leger zodat je beter kunt ontspannen.

Overwin uw overgangstest

win je transitieorder

De nacht zweette

Je slaappatroon verandert tijdens de overgang.
Je lichaam maakt minder oestrogeen minder melatonine.
Dat maakt je minder slaperig.
Bovendien kunt u 's nachts opvliegers ervaren.
Dat betekent ooknachtelijk zwetenWat te doen met dergelijke opvliegers?
In zo'n geval kun je wakker worden in het zweet.
Dit voelt bijzonder ongemakkelijk wanneer u kleding draagt ​​die niet ademt.
Vervang Lycra, Polyester of Nylon door katoen, linnen, wol of zijde.
Deze stoffen "ademen" beter, zodat de stof niet aan je lichaam blijft kleven.
Hetzelfde geldt voor de lakens en de deken waaronder je slaapt.
Kies bij voorkeur stoffen die niet synthetisch zijn.
Dit verhoogt uw slaapcomfort.

Pas je dieet aan

Eten kan een grote invloed hebben op je opvliegers.
Een slecht dieet kan ertoe leiden dat je vaker en heftiger opvliegers krijgt.
Daarom is het misschien de moeite waard om je bewust te zijn van je eet- en drinkgewoonten.
Als je je afvraagt ​​wat je met opvliegers moet doen, is het een goed idee om veel fruit en groenten te eten.
Matig, echter, met voedsel dat veel geraffineerde suiker of witte bloem bevat, zoals koekjes en witbrood.
Vervang het met gedroogde vruchten en producten met volkoren granen.
Gezonde vetten zijn een goede keuze.
Deze zitten in noten, zaden en oliën zoals olijfolie.

Houd een dagboek bij

Heb je de bovenstaande tips gelezen, maar weet je niet zeker hoe je opvliegers een beetje aangenamer kunt maken?
Dan kun je een dagboek bijhouden.
In zo'n dagboek kunt u de tijden bijhouden waarop u opvliegers ervaart.
Ze beschrijven omstandigheden zoals wat je hebt gegeten, hoe je je voelt en wat er op die dag gebeurt.
Misschien geeft dat u een idee van wat u kunt doen om opvliegers te voorkomen.

Slank door de overgangstest

Slank door de overgangsorde heen

Lees ook: Tips voor de menopauze



Lees verder op deze link