Slank door de overgang

Slank door de overgang

In de overgang de hormoonbalans is uit balans. Naarmate het niveau van oestrogeen in je lichaam daalt, zal je spijsverteringsstelsel minder snel werken. Omdat uw lever minder gal produceert, werkt de darm langzamer. Voedsel zal daarom niet zo snel verteren. Dit betekent dat vet uit voedsel sneller wordt opgeslagen in uw lichaam. Waar vet op de heupen en dijen zat, komt het vet tijdens de overgang voornamelijk in de buik. Dit kan je taille minder slank maken. Vrouwen zijn vaak tevreden met hun smalle taille, omdat dit resulteert in een zandloperfiguur. Dus je bent zeker niet de enige vrouw die slank wil zijn door de overgang. Helaas kun je niet veel doen aan de daling van de oestrogeenspiegels, maar je kunt je lichaam helpen de transitie te overleven.

Het juiste voedsel

Als dat zo is slank voor de overgang Als je wilt gaan, is het belangrijk om de juiste keuze te maken in eten. Het juiste dieet verschilt gedeeltelijk per persoon. Er zijn echter een aantal beleidsregels waaraan iedereen die de transitie wil leunen zich kan houden.

Allereerst is het belangrijk om producten te vermijden die rijk zijn aan suikers en snelle koolhydraten zoals wit brood en pasta. Kies minder bewerkte natuurlijke producten en vervang witbrood met volkoren brood. Dit vermindert de hoge bloedsuikerspiegel. Dit is belangrijk omdat het lichaam meer vet opslaat door een onstabiel bloedsuikerniveau. Groenten en fruit bevatten veel vezels en een uitstekende keuze. Maak bijvoorbeeld een smoothie. Zo krijg je snel en eenvoudig veel fruit en groenten.

Slank door de overgangstest
Bestel via de transition slim

Genoeg oefening

Het onderzoek toont dat Vrouwen in transitie minder verlangen om te bewegen. Toch is het heel gezond om voldoende beweging te krijgen als je de overgang wilt verlichten. Neem bijvoorbeeld de trap en neem de fiets. Een wandeling door het park is ook een geweldige manier om deel te nemen aan uw metabolisme. Een goede oefening zorgt ervoor dat uw hormonen beter in balans zijn, wat u kan helpen de overgang slanker te maken. Reden genoeg!



Lees verder via deze link