Fat belly transition

Fat belly transition

Vrouwen die naar de transitie komen, ervaren een verandering in hun aantal. Veel vrouwen tussen 45 en 55 krijgen een paar dozijn pond. Dit gebeurt vaak zonder de eetgewoonten te veranderen. Tijdens de overgang worden de extra kilo's anders verdeeld dan voorheen op uw lichaam. Het vet dat eerst op je heupen en dijen zou zitten, zal nu naar je buik verschuiven. Hiermee kunt u overschakelen van een zandloper- of perenvorm naar een appelvorm. De overgang houdt in dat je sneller een grote buik kunt krijgen. Maar hoe is dat precies?

Wat geeft je een grote buiktransitie?

Tijdens de overgang verandert je hormoonbalans en daalt het niveau van oestrogeen in je lichaam. Door deze fluctuatie zal je lichaam verhoudingsgewijs meer testosteron aanmaken. Dit is het mannelijke hormoon dat een andere verdeling van vet in je lichaam met zich meebrengt. Een andere oorzaak van vetablatie is de langzamere metabole snelheid waarmee vrouwen worden geconfronteerd. Als uw oestrogeenniveau daalt tijdens de overgang, gaat dit gepaard met een lager metabolisme. Kort gezegd betekent dit dat je lichaam minder calorieën verbrandt. Als je een grote buikovergang wilt voorkomen, betekent dit dat je minder calorieën moet eten. Dit kan heel moeilijk zijn bij de overgang, omdat een lager oestrogeenniveau eigenlijk resulteert in een hogere eetlust.

Slank door de overgangstest

Ruim de overgang op

Voorkom een ​​dikke buik

Een grote buikovergang kan ervoor zorgen dat u zich onwel voelt. Op deze manier kunt u onzeker worden als u zich minder aantrekkelijk voelt. Vergeet niet dat een grote buiktransitie niet iets is waar je je voor moet schamen. Het is een natuurlijk proces dat we moeten accepteren, hoe moeilijk het ook is. Natuurlijk is het belangrijk dat je gezond blijft. Hierdoor kunt u een aantal maatregelen nemen om uw gewicht onder controle te houden.

Pas je levensstijl aan

Zoals al eerder vermeld, kan een caloriereserve leiden tot een grote overgang van de maag. Om deze reden is het een goed idee om tijdens de overgang goed naar uw eetgewoonten te kijken. Vaak kun je een verschil maken met een paar aanpassingen. Denk aan volkoren brood in plaats van wit brood, eet meer vers fruit en groenten en drink gematigd frisdrank, koffie en alcohol. Het is ook heel belangrijk om voldoende water te drinken om een ​​dikke buikovergang te voorkomen. Als u dagelijks twee liter water drinkt, kan het afval uw lichaam beter verlaten. Vergeet niet genoeg te trainen.

Pas goed op jezelf

Tijdens de transitie is het niet alleen belangrijk om goed voor je lichaam te zorgen. Je geest zou ook wat liefde kunnen gebruiken. De hormonale veranderingen tijdens de overgang kunnen leiden tot een prikkelbaar gevoel, angsten of stemmingswisselingen. Tijdens de overgang kunnen veel factoren stress veroorzaken. Bescherm uzelf tegen dit door niet te snel naar ongezonde snacks te grijpen. Een goede nachtrust is ook erg belangrijk om een ​​dikke buikovergang te voorkomen. Een goed geventileerde slaapkamer en slapen onder een dunne deken kunnen helpen.



Lees verder op deze link