5 Redenen Medjool-datums zijn de ultieme trainingbrandstof

"Koolhydraten zijn de belangrijkste brandstof voor onze spieren tijdens oefeningen met matige tot hoge intensiteit. Net als auto's kunnen we niet doorgaan zonder gas in de tank ", legt LA-based sportvoedingsdeskundige Jeff Rothschild, R.D., C.S.C.S.

Eén Medjool-datum bevat ongeveer 66 calorieën en 15 gram suiker, wat betekent dat er veel energie is verpakt in één kleine portie. En die koolhydraten komen allemaal in een lage glycemische vorm. "Het hebben van een lage GI betekent dat het vrijkomen van glucose in onze bloedbaan langzamer en gladder is dan een koolhydraatarm middel met hoge GI, wat zorgt voor constante energie tijdens een training," voegt hij eraan toe.

Kissane stelt noshing voor op data om je glycogeen te completeren winkels vóór elke activiteit die koolhydraten opeet voor brandstof – namelijk krachttrainingen, krachttraining, intervaltraining met hoge intensiteit of uithoudingsritten of ritten. Streef naar twee tot vier datums, 30 minuten voordat je naar de sportschool gaat.

(Bewaar em vóór een lage intensiteitsoefening korter dan 90 minuten, hoewel Kissane eraan toevoegt, omdat het hoge koolhydraatgehalte voorkomt dat je lichaam vet verbrandt voor brandstof.)



Meer lezen op deze link