Afvallen tijdens de overgang

Afvallen tijdens de overgang

Tijdens de overgang verandert de hormoonhuishouding in je lichaam en neemt de hoeveelheid oestrogeen af. Hierdoor verandert onder andere de vetverdeling. Zo merken veel vrouwen dat vet meer rond de buik gaat zitten. (lees hier meer: opgezette buik overgang) De overgang zorgt ook voor een veranderende stofwisseling. De stofwisseling gaat minder snel werken, waardoor calorieën langzamer door je lichaam worden verbrand. De snelheid van je stofwisseling kan tot wel 20% afnemen. Daarnaast zorgt een lagere oestrogeenspiegel ook nog eens voor meer honger, aangezien je verzadigingsgevoel afneemt. Dit alles bij elkaar genomen maakt dat afvallen tijdens de overgang zeker niet eenvoudig is. Wel kun je het een en ander doen om afvallen tijdens de overgang toch mogelijk te maken.

Overwin je overgang review
overwin je overgang bestellen

 

Eet de juiste voeding

Eet de juiste voeding De juiste voeding is essentieel als je wilt afvallen tijdens de overgang. Eén van de belangrijkste adviezen is om te stoppen met het eten van snelle koolhydraten. Snelle koolhydraten zitten onder andere in wit brood, witte pasta en bewerkte producten met veel geraffineerde suikers. Hierbij kun je denken aan frisdrank en koekjes. Al deze producten zorgen voor zeer hoge pieken in je bloedsuikerspiegel. Dit staat de vetverbranding in de weg. Ook word je erg moe van een onstabiele bloedsuikerspiegel. Kies er daarom voor om meer volkorenproducten te eten en meer onbewerkt voedsel, zoals groenten, fruit, noten en zaden. Wel is het van belang om voldoende en gevarieerd te eten, omdat je lichaam tijdens de overgang genoeg voedingsstoffen binnen moet krijgen. Eet daarom niet minder dan 1500 calorieën per dag, maar ook niet meer dan 2000 calorieën.

Vermijd stress

Stress is heel slecht voor je lichaam. Zeker wanneer je wilt afvallen tijdens de overgang wil je stress zo veel mogelijk voorkomen. Door stress verhoogt je het cortisolgehalte in je lichaam, waardoor je bloedsuikerspiegel gaat schommelen. Door pieken in je bloedsuikerspiegel, krijg je nog meer zin in suikers en grijp je sneller naar koekjes, chocolade en taart. Daarom is het van groot belang om de problemen die je stress bezorgen, waar mogelijk op te lossen. Dit voorkomt dat je door de stress sneller naar ongezonde snacks grijpt. Houd je bijvoorbeeld meer bezig met een ontspannende hobby, zoals schilderen of breien. Om meer te ontspannen, kun je ook overwegen om aan yoga of meditatie te doen. Ook een simpele wandeling door het park kan al een stress verlagende werking hebben, wat helpt bij het afvallen tijdens de overgang.

handige tips die je ondersteunen tijdens het afvallen in de overgang

Afvallen tijdens de overgang? Probeer krachttraining

Tijdens de overgang neemt je spiermassa af. En laat het nou net zo zijn dat spieren in rust vet verbranden. Minder spieren betekent dus dat de vetverbranding afneemt, met als gevolg een gewichtstoename. Misschien heb je nog nooit aan krachttraining gedaan, maar weet dat krachttraining zeker niet alleen voor mannen is bedoeld. Probeer wekelijks krachttraining te doen en je zult zien dat je langzaam maar gestaag spieren opbouwt. Dit zorgt niet alleen voor een snellere vetverbranding, je krijgt er ook nog eens een strakker lichaam van. Ook krijg je meer energie als je actief bezig bent geweest. Genoeg voordelen om krachttraining eens te proberen. Wil je niet aan krachttraining doen, dan is het in ieder geval van belang dat je idealiter één uur per dag beweegt.

Het bericht Afvallen tijdens de overgang verscheen eerst op Reviews Expert.



Originele bron link